Tijdlijn Jaren 60

  • Het wagenpark werd in dit decennia flink aangepakt. In de jaren 1962 – 1963 werd het sterk verouderde wagenpark vervangen door modern materiaal. Er kamen 5 Tons DAF-vrachtwagens.
  • Om aan de vraag te voldoen worden in 1964 de routeschema’s herzien.
  • In 1965 wordt een Prio dienst ingesteld.
  • Op 13 januari 1965 werd met een volleybalteam deelgenomen aan een toernooi, het welk werd georganiseerd door het garnizoenscommando Breda. Aan dit toernooi werd door 15 teams deelgenomen. Het AASN-team behaalde de tweede prijs.
  • Op 13 februari 1965 vervoerd AASZ 5 stuks S14 vliegtuigen van vliegbasis Gilze-Rijen naar vliegbasis Deelen. Van het transport werd een reportage gemaakt ten behoeve van de Vliegende Hollander.

    Vervoer S14

    Vervoer S14

  • Door het AASZ werden op 22 maart 1965 vloeibare brandstoffen vervoerd van Handorf en Vörden naar Alphen-Riel
  • Op 9 juni 1965 heeft het AASZ een transport verzorgd van Alphen naar Chaumont, Frankrijk, ten behoeve van de NATO Tactical Weapon Meet. Vervoerd werden 26 ton munitie.
  • Op 14 juli 1965 heeft het AASZ een transport verzorgd van 9 launchers van vliegbasis Gilze-Rijen naar Hessich-Oldendorf 4GGW.
  • Op 27 juli 1965 heeft het AASZ een transport verzorgd van vliegbasis Gilze-Rijen naar Chaumont en terug via vliegbasis Twente. Vervoerd werd 7.5 ton explosieven welke waren achter gebleven na de NOTA Tactical Weapon Meet.
  • Op 24 augustus 1965 heeft het AASZ een transport verzorgd van Alphen naar Hesepe. Vervoerd werden raketonderdelen en munitie
  • Op 26 augustus 1965 heeft het AASZ een transport verzorgd van 70 ton explosieven van Alphen naar vliegbasis Leeuwarden.
  • Op 29 oktober 1965 viert AASZ hun tienjarige bestaan.
  • Op 11 november 1965 werd een transport uitgevoerd door AASZ van 830 ton vliegtuigbommen van Alphen naar Tilburg haven.
  • 12 november 1965 viert AASN het 10-jarig bestaan. `s Morgens werd er een buitengewoon appel en defilé gehouden.
  • 12 november 1966 verhuist AASZ van Kamp Princenbosch naar de vliegbasis Gilze-Rijen
  • In 1967 werden de Hanomag instrumenten- en personenwagens vervangen door VW-combi’s.
  • Op 13 januari 1967 worden in totaal 27 chauffeurs bij het AASZ geplaatst.
  • Op 13 januari 1967 werd met de kraanwagen LM-44-26 assistentie verleend bijeen verkeersongeval te Zeist, alwaar een spoorwegwagon was gekanteld.
  • Op 13 maart 1967 hebben AASN en AASZ een transport verzorgd van 30 stuks HAWK missiles in containers van Ulm naar Alphen
  • 24 april 1967 werd door AASN 10 stuks HAWK missiles vervoerd van Ulm naar Stolzenau 5GGW
  • 12 november 1967 AASN vervoert een 26 ton wegende Pay-Hauler 180, een zandauto met een laadcapaciteit van 45 ton. De afmetingen waren 3.60 meter breed en 4.50 meter hoog. Het transport ging van de Waalhaven te Rotterdam naar de aanleg van de E8 bij Stroe.

    Pay-Hauler 180

    Pay-Hauler 180

  • Op 18 december 1967 vond een munitietransport plaats vanaf Vijf Eiken naar Alphen Riel, waarbij 48 treinwagons werden gelost en 518 ton materiaal werd vervoerd.
  • Op 10 mei 1968 krijgt de AASZ bezoek van de Inspecteur-Generaal der Koninklijke Luchtmacht, Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Bernard. Na een rondgang door de werkplaats en het bedrijfsbureau word op het bureau routevoorlichting dieper in gegaan op de verkeersvoorlichting en briefing

    Prins Bernard

    Prins Bernard

  • Tijdens een nacht transport op 11 mei 1968 worden door het AASZ een drietal vliegtuigen, bestemd voor het luchtmacht museum, van het Depot Vliegtuigmaterieel naar vliegveld Soesterberg vervoerd.
  • Op 13 augustus 1968 AASZ kidnapt de mascotte van AASN, de Seven

    Seven

    Seven

  • Op 26 februari 1969 vervoerd de AASN met de kraanwagendienst een wooncaravan van Vinkeveen naar vliegbasis Eindhoven.
  • Op 7 mei 1969 vervoerd het AASN “oude meesters” van het Casino te Soesterberg naar het Rijksmuseum te Amsterdam.
  • 16 augustus 1969 werd op de vliegbasis Gilze Rijen een open dag gehouden. Door het AASZ werd hieraan deelgenomen met een bedrijfs- en verkeersveiligheidstand, een gratis auto/keuring voor de particuliere motorvoertuigen van de bezoekers en voorts stond de hangaar 411 van de AASZ ter bezichtiging opengesteld en een aantal voertuigen opgesteld.
  • En in 1969 kwam de Mercedes bus.

6 Responses to Tijdlijn Jaren 60

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *